Join up :D

Jag åkte till stallet strax efter kl 5. Jag och Amanda tog in hästarna och fodrade, sedan gick jag in med Nisse i ridhuset för att NH-träna. Som vanligt började vi gå runt lite och se till att han stannade när jag stannade osv. Sedan tog jag plastpåsen (som han ville äta upp) och jag fick ta överallt på honom utan att det var läskigt :) Vi flyttade lite för tryck, och han var känslig och fin idag med ^^ Sedan så började vi leka och springa runt i ridhuset mest. Även idag sprang han som en galning, bockade, flög upp i luften osv <3 Hihi! Sedan testade jag att ha ett spö och låta honom bara springa runt mig, och så kom jag på att jag kunde testa Join up. Det gick inte alls bra sist vi testade, men idag sprang han på fint. Han fick springa ett tag, kul hade han med bockningar och så, sen började han tugga och ena örat var vinklat mot mig. Då lät jag honom sakta ner och han kom in mot mig, hur söt som helst :'D <3 Han fick massa beröm och havre. Så jag gick för att lämna spöt och hämta grimskaftet och han följde efter mig. Han verkade nöjd efter idag i alla fall, mitt lilla hjärta.
Jag ska gå ner och käka nudlar till kvällsmat (y)
Tycker att ni läsare kan passa på att kommentera, det blir mycket roligare då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0