Nu är jag tillbaka // Nomi

Sitter och kollar på massa hästannonser, hittade min drömhäst...
Typ: Stora hästar -  Inriktning: Allround -  Kön: Valack -  Födelseår: 2007
Snygg valack född -07 ca 153cm. Snäll och mycket välhanterad. Lugn och lätt i psyket. Riden i alla gångarter. Riden i skogen både själv och i grupp. Trafiksäker. Lätt att lasta och inga problem att köra. NH tränad. hoppar fint. löshoppad 1 meter. inte hoppad under ryttare än. Mer bilder kan skickas vid intresse. Säljs då ägaren tappat intresset för ridningen. En mycket rolig häst att hålla på med. Han har lätt för att lära och är lugn och säker att hantera och rida, utan att bli tråkig. Ring gärna eller maila för mer info.


Men när jag tänker på den underbara gamle ponnyn jag redan har, får jag ångest och känner att jag inte vill ha någon häst efter honom för det inte finns någon bättre.

Någon gång kommer jag växa ur lille Mischigan och han kommer bli för gammal, imorgon blir han 21... vad ska jag ta mig till? sitter här på nyårsafton och har fullständig panik!




Har inte bloggat på ett tag, har varit på ridläger ;D



ps. Vad tycker ni om hästköp osv?

måste verkligen ha massor av tips!!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nomi för det första så ska du ha en ponny! Man ska ta vara på sina ponny år! Du får känna efter själv vill du mer än det mischigan kan ge dig? Vad vill du i så fall ha? vad vill du göra? om du inte vill tävla utan bara rida för att det är kul så funkar michigan i ett par år till. Frågan är vill du längre? Du vet att jag finns för att hjälpa dig ifall du behöver prata <3

2010-12-31 @ 18:02:28
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: nomi

jag vill ut och tävla och det kan jag ju göra med mischigan med lite mer träning. men jag kommer växa ur honom och han kommer samtidigt bli äldre... älskar honom! nu är jag i värmland och jag är jätte olycklig för jag saknar honom så mycket... kan verkligen inte beskriva hur mycket han betyder i mitt liv, jobbigt att tänka på den dag då han tynar bort från världen... då kommer jag vara olycklig hela tiden.. låter som jag överdriver men jag skriver det jag känner från klumpen i halsen...



känner mig som en ful människa, en hårlös lerklump som har en jätte gullig, hårig bästa vän som jag (den hårlöse) inte kan leva utan... skulle den håriga dö skulle den hårlösa ha något som fattas,, en varm päls att värma sig i...



Livet är så orättvist... kan inte Mischigan få leva lika länge som jag, tänk om vi kunde dö på samma dag! typ i 90 års åldern! :D heheh

2011-01-01 @ 16:09:20
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0