säkerhetsvästar

Airowear eller Racesafe-västen?

Airowear:






Racesafe:


Själv har jag en airowear. Jag tycker den är väldigt bekväm att rida i, den är mjuk och följsam och känns säker (vilket den också ska vara!) ;) Men den är ju inte den snyggaste västen man kan hitta kanske.. Då tycker jag att Racesafe är snyggare. Den ska ju också vara otroligt följsam och bekväm.

Airowear: Godkänd enligt CE och BETA 2009 nivå 3
Priset på 'Hööks' är från 2390 kr.

Racesafe: Godkänd enligt CE och BETA nivå 3
Priset på 'Hööks' är 2495 kr i vuxenstrl.


Riders company:


Sedan har vi ju Riders company-västen, som är väldigt lik Racesafen. Fast jag tycker dock att den ser billigare ut, haha. Hade en sådan innan, den var ganska bra men för bred för mig, tyckte inte att den var så bekväm som airowearen heller. Det finns många andra västar liknande racesafen, till billigare pris.

Har du någon av de här västarna? Vad tycker du om dem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0