Lek i ridhuset

God kväll där ute i kylan!
Dagen har varit rätt gó, haha. Efter skolan gick jag hem en stund och tog sedan bussen till Axvall, så jag och Amanda kunde gå till stallet tillsammans.
Amadeus ska förresten få vila en vecka från arbete nu, han har blivit ganska busig och är väl lite uttråkad? (: Sofia hade ridit honom idag i alla fall, så jag NH-tränade lite. Eller tja, lekte väl mest, man kan väl kalla det för att jag gjorde "övningarna" som en lek. Nisse verkade ha jätteroligt i alla fall! :D Först tog jag en handske och såg till att jag fick ta överallt på kroppen med den, och sedan gjorde jag samma sak med en plastpåse. Vi övade på att gå för hand, och när vi skulle trava blev han jätteglad, haha! Så väntade lite med det. Kollade så han flyttade för tryck, vilket gick otroligt bra. I slutet sprang vi bara runt och lekte. Jag ropade på honom och när han kom fram till mig fick han lite havre. Han tyckte det var hur kul som helst när jag började springa och han kastade sig upp i luften, bockade och sprang! Hihi, jag älskar honom när han är sån <3 (fast det gör jag ju alltid annars ändå så) ;) Jag ska nog göra lite sådant i helgen också, och kanske nästa vecka. Han blir ju så himla glad, och då blir jag också glad!
När jag var klar tog jag lite kort på Amanda och Nomi när de red, såg väldigt bra ut idag! Satt lite på Michigan också, men Nomi rider honom mycket bättre än jag, hehe <:
I kväll blir det fredagsmys framför Tv:n. Vi har fått massa chips och godis gratis från City gross, fett nice! ;)


Slänger upp några bilder från när vi NH-tränade/lekte i slutet av sommaren ^^









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0