Pessoabettet

De flesta känner nog till pessoabettet - just nu skrivs det och har skrivits väldigt mycket om det i de flesta hästbloggar. Enligt min uppfattning verkar inte detta vara något bra bett. Det är väldigt skarpt och trycker i nacken på hästen, och ska helst bara användas av mycket erfarna ryttare, även om det även där kan vara "skadligt". På dressyrmupparnas blogg finns en bra text om pessoa-bettet, visserligen är det skrivet av en person som skrivit mest av sina egna åsikter, så jag vet inte hur mycket man kan lita på 'källan' till texten, men jag tycker ändå att den är bra och får en att tänka till.
Länk till texten:
---> http://dressyrmupparna.blogg.se/2010/july/det-omtalde-pessoabettet.html




Vad tycker ni om pessoabettet? :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker att pessoabettet verkar väldigt skarpt i hästens mun.

2010-11-29 @ 19:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0