snöig dag

Alltså det är helt galet vad mycket snö det är ute! Det värsta är ju att det blåser också, så hur mycket kläder man än har på sig blåser det rakt igenom.

Idag var det studiedag så jag, Amanda och Nomi skulle ridit ut i snön, men just pga blåsten struntade vi i det och red inomhus istället.
I stallet var Nisse helt galen, haha! Han blev jättesur när Paztell kom in, och fick helt plötsligt ryck på Mishigan som stod framför honom, så han attackerade honom. Det gjorde att sadeln åkte i golvet, jag hade ju inte hunnit spänna sadelgjorden. :P Men den var hel sen iaf, som tur var. ^^
Nisse kändes väl okej idag, han lyssnade bra framåt och på förhållningar i alla fall. Jag fick dock jätteont i fingrarna då jag inte har några bra vantar, frös som bara den! Men det blev lite bättre efter ett stund iaf. Var inte så jätteseriös idag, han skulle ändå gå lektioner på eftermiddagen ^^ Som Amanda skrev kommer bilder någon annan dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0