dagens ridpass

God kväll! Jag kom hem lite senare ikväll, åkte nämligen till Varnhem när jag varit i stallet för att träffa en kompis.
Dagens ridpass gick väl ganska bra. Red själv ute på åkern, Amadeus var pigg och glad som alltid. Härligt att han inte är så spänd för saker och ting nu heller. Det var någon gång det kom en gubbe med skottkärra som var lite läskigt, men då gäller det för mig att bara fortsätta som vanligt, då bryr han sig inte så mycket.
Idag var han en aningens stel, men inte som början i går. Det blev bättre efter en stund i alla fall, men vänster sida är lite svårare för honom. Det känns nästan som han faller iväg från mig när jag ska ställa i vänster. Kanske tycker han det är jättejobbigt och försöker komma undan? När jag travade av kändes han ganska fin i alla fall.
Så här såg Nisse ut idag (och nej, han ville inte ha öronen framåt -.-)
Sadel: ingen aning om märke?
Träns: hopplockat från olika ställen
Shabrak: ullared tror jag?
Lindor: lånat av Helene
Bakskydd: John Whitaker
Upptäckte att pannbandet är nästan helt sönder i ena kanten D: Väntar bara på att det ska gå av och aldrig mer kunna användas nu.. Så synd, tycker verkligen om det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0