dagens ridpass

Jag och Amanda red som vanligt på åkern idag. Jag har ju inte ridit på över en vecka, så det var skitkul! :D Han var ganska pigg idag, men det är ju också roligt! Började trava ganska snart och lät honom först trava på ordentligt, sedan gjorde jag lite tempoväxlingar. Jag ställde och böjde lite i båda varven för att mjuka upp honom. Han var ju ganska stel då han vilat några dagar. Sedan kom vi till högergaloppen... Innan jag flyttade Nisse kunde vi fatta den ganska bra, men idag tyckte han det ver jättejobbigt! Jag la små volter och fattade ur, och jag ställde utåt, men det blev bara fel.. Men när jag väl gett mig in på galoppen måste jag göra det ordentligt, så tillslut fattade han rätt. Jag har inte galopperat på 2 veckor så jag lät honom sträcka ut lite, sååå roligt! När jag galopperat i båda varven travade jag och svängde mycket, red mycket volter. Han blev ganska fin i slutet, sådär fin som Nisse blir liksom ;) Jag är riktigt taggad för att fortsätta jobba honom i morgon, hoppas vädret är på min sida! Då blir det nog lite bilder för Amanda ska fota :D
Bild när Amanda red Nisse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0