Fårskinn vs teddy

Nu behöver jag er hjälp! Jag ska nämligen införskaffa mig en padd att ha under sadeln då båda sadlarna jag har ligger bättre med padd. Det jag undrar är; fårskinnspadd eller teddypadd? Är det någon skillnad på själva funktionen? Jag menar, teddy är mycket billigare än fårskinn, varför köper man då fårskinn?
Ser man dessa bilder ser paddarna nästan likadana ut...
Fårskinn:
Teddy:
Fårskinnspadden verkar nästan vara lite "fluffigare". Teddypadden har dessutom sånt där "fluff" runt hela padden. Men om jag hittar en teddypadd som ser exakt ut som en i fårskinn, är det någon stor skillnad mer än priset då?
Tacksam för svar!







Kommentarer
Postat av: Helene

Hej! En fårskinnspadd är naturmaterial och andas därför bättre och skall man ha den dirrekt mot hästens rygg är den att föredra en teddypadd är ju konstgjort material,skall du ha den mellan sadeln och vojlocken spelar det ingen roll vilken du väljer.

2011-04-29 @ 12:54:05
Postat av: Emeli

Jag har för mig att tex. mattes paddarna är upplyftande? Fast vet inte riktigt.

Teddy tenderar ju till att bli ganska så risiga efter ett tag.

Jag har en mattes-padd, och den är jag oerhört nöjd med!

2011-05-01 @ 19:32:42
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0