härlig dag

Hej på er :D Hoppas ni har haft en bra dag i solen, det är så sjukt varmt! Jag var i stallet tidigare än vanligt idag, vid tolvtiden ungefär. Hästarna har börjat gå i sommarhagen nu och det ser verkligen underbart ut! Men jag fick gå lite längre än vanligt för att hämta Nisse idag om man säger så... Hagen är typ en kilometer lång. Men han följer snällt med in som tur är. Fast när vi nästan var framme vid grinden kommer alla andra hästar i full galopp efter oss, så jag var tvungen att släppa honom -.- Då sprang han en stund med dom andra innan jag fick in honom.

Väl inne började det inte så bra, han var spänd och uppspelt efter leket i hagen. Efter en stund kom Nomi med Michigan och då red vi till åkerplätten. Det var perfekt ridväder, varmt men blåste lite lagom. I början var han lite springig och spänd, men efter lite övergångar så jag fick koll på honom var han såååå fin och rolig att rida! Det var ett tag sedan vi hade sån här känsla i dressyren. Han var riktigt mjuk och fin, jag tror att min sits var bättre än vanligt idag också. Galoppen var lugn och avspänd liksom. Jag red bara 20 min, men kändes som jag ridit en timme eller något, för han var så fin! Svettig och lite trött blev han också, säkert på grund av värmen. Jag slutade med att skritta honom för hand mot vingsjön.
Är väldigt nöjd med passet idag i alla fall. I morgon ska vi träna för Sara så jag hoppas han är lika fin då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0