Helgen

Hoppsan! Det är redan söndag och ännu en helg är över. Måste säga att vädret har man inte kunnat klaga på i alla fall. Idag är det ju hela 18 grader ute.
Ridpassen idag och igår har gått riktigt bra! Igår red vi markarbete med travbommar och ett litet hinder. Vi har ju inte hoppat på länge så Nisse var väldigt glad. Han hoppade utan att tveka alla gånger, stannade på 70 cm då jag kände att det räckte. Dels ville jag sluta medan han fortfarande tycker det är kul och dels hade vi inte hoppat på ett tag så då behöver man inte höja för mycket med en gång. Nisse är sådan att han inte kan hoppa samma sak för många gånger, då tröttnar han och smiter förbi istället.
Idag hoppade vi lite mer. Kan ju passa på att säga att Nisse sköter sig utmärkt när vi rider till ridhuset, han är inte alls tittig och spänd som för några månader sedan. Det har verkligen skett en stor förändring hos honom!
Hoppningen nu då, jag hade två räcken, ett på långsidan och ett snett igenom så man kunde rida dem på båge. På andra långsidan hade jag en oxer. Red dessa hinder som en liten bana alltså. Han hoppade jättebra idag också, helt utan att tveka förutom första gången på oxern. Det sista hoppade jag en liten bana mellan 70-80 cm. Han hoppar nästan mig ur sadeln ibland den tokstollen! Han tar ju i så över hindren. På ena räcket red vi en väldigt lång väg en gång, och jag förstörde helt för honom så han smet förbi. Men han skötte sig toppenbra idag och var nog ganska trött efteråt, hihi ;) Amanda var så söt och följde med mig så hon har tagit kort som ni får se snart :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0