De senaste ridpassen

Åh förlååååt igen för att uppdateringen varit säämst! Jag har varit med Amanda de senaste dagarna och vi har haft lite bättre saker för oss än att sitta vid datorn. Men nu är jag hemma igen! :) Nisse har gått lite lättare pass de senaste dagarna. I måndags skrittade vi ut med Amanda och Smaschan, och det gick toppen! De var lite pigga när vi skrittade på heden, men inte så konstigt då det är kilometer med platt mark som man skulle kunna springa på. ;) I går red vi på åkern, kommer knappt ihåg vad jag övade på? Vet bara att vi inte fick någon bra känsla alls, så jag var lite besviken på mig själv efteråt. Men en bra grej var att han hade lättare för att fatta högergaloppen i alla fall.

Idag red jag på morgonen. Joggade honom lite bara, använde även Amandas hackamore. Tycker att han lyssnar sådär på det faktiskt, sen var han väldigt pigg idag också. Det som är bra med hackamoret är att jag måste använda benen mer. Men som sagt, lite svårare att få stopp är det allt. Känns som att vi inte får någon bra känsla i dressyren alls just nu, det är skittrist! Han bara biter sig fast i bettet och ignonerar mig. Hoppningen däremot går ju bättre än någonsin! Antar att det bara är att ta nya tag på fredag. I morgon har Amanda honom för jag måste följa med mamma till Gbg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0