Amadeus 13/1 och 14/1

Jag hann inte blogga igår, eftersom det är skolan som gäller nu, och efter det är jag i stallet så det finns helt enkelt inte tid. Hur som helst så var det rörigt både igår och idag i ridhuset. Igår tänkte jag verkligen att det bara skulle bli lite oseriös ridning så han fick röra på sig, för han var så stirrig och det var trångt. Men han blev bara bättre och bättre och i slutet var han riktigt fin! :) Så det var jätteroligt, brukar inte klara av att få honom så fin om jag inte tränar för någon, men uppenbarligen måste jag gjort något bra? Han var väldigt snäll hela dagen och stod lugnt och stilla i stallet.
Idag var det också mycket folk och jag tror Nisse hade lite träningsvärk efter igår för han ville mest springa iväg. Jag lät honom springa av sig ganska mycket och jobbade på volter och framdelsvändningar. Gjorde mycket tempoväxlingar också i hopp om att han skulle lugna ner sig, men det gick sådär x) Hoppas att det är lugnare på förmiddagen i morgon, då ska vi nog rida lite markarbete.
För övrigt tycker jag det är jättekul att ha min "egna" ponny som bara jag sköter om (när jag inte är i skolan då) eftersom man får planera upp träningen själv, sköta allt i stallet utan att någon säger åt en precis vad man ska göra hela tiden. Det är nog det som är det bästa, och inte bara att man får rida varje dag. Känns så skönt att inte behöva dela honom med någon annan. :)

Tog några bilder i stallet med mobilen, innan vi skulle rida :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0