Amadeus 20/1 & 21/1

I torsdags var han gaaaanskaaa pigg, i början pinnade han på som bara den, haha! Det är ju inte lätt att vara seriös när hästen nästan exploderar av energi så jag tänkte att det var bäst att låta honom galoppera av sig en stund. Men JISSES vilken fart det var i honom, hahaha! Brallade gjorde han med, och då ska man ju driva på framåt, men då blev han ju ÄNNU gladare, hehehe. Jag som aldrig har suttit på en bockande häst och inte hade lust att ramla av bröt av till trav och lät honom trava länge istället, sen fick han galoppera. Då var han mycket lugnare, men absolut inte seg. :) I slutet av ridpasset hade han i alla fall fått springa av sig ordentligt så då var han lite trött. <3

I fredags var han nog fortfarande lite trött tror jag, segare än han brukar i alla fall. Han har ju blivit mycket piggare och gladare sen han fick flytta från ridskolan, och det är ju roligt. Men i fredags var han mer "normalpigg" typ. Tyckte inte att det gick bra att rida denna dagen, vissa stunder blev han skänkeldöv - troligtvis för att varken han eller jag orkade, jag var också jättetrött. Men men, kan ju inte alltid gå bra när man rider. Ibland får han för sig så konstiga saker, i galoppen t ex, så galopperade jag på en volt och helt plötsligt bara drar han in mot mitten trots att jag gör allt jag kan för att få ut honom på spåret? :S Han liksom galopperar på världens minsta volt typ - och det blir ju jättejobbigt.. Haha, jag fattar inte riktigt vad han håller på med när han gör så, någon som har en aning?

Denna bilden är från i våras/somras på skålltorp.. Haha, Nisse tittar på en liten skräpbit som ligger och glittrar på marken, den var tydligen jättekonstig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0