Amadeus 22/1

Igår hade jag planerat att gå en promenad med Nisse, eftersom Amanda är sjuk så kunde vi inte rida ut. Jag vågar inte göra det själv på Nisse, inte riktigt än i alla fall. Det stod även på Hanaskedes hemsida att ridhuset skulle vara bokat hela dagen? Men det visade sig att det bara var bokat till kl fem. Hur som helst så gick jag en promenad med Nisse - och ja, han var rädd som en liten hare, trots att vi bara gick omkring på gården typ x) När vi kom in i stallet igen fastnade greparna i hans täckte vid rumpan, alltså dom ramlade ner från väggen precis bakom honom. Han blev livrädd stackarn! Men det såg faktiskt ganska roligt ut, han är så söt när han är rädd, det ser ut som om han ska börja gråta. xd
Sedan vid typ kl 6 gick vi till ridhuset. Vi var ensamma och han kändes lite tittig och småspänd i början. Dessutom var han pigg. Jag försökte göra mycket halvhalter, men han reagerade bara ibland. Så till slut gjorde jag halter från trav, och han tyckte inte det var så roligt att stå stilla, hehe. Men efter ett tag lyssnade han jättebra!
Jag skrittade och travade bara detta ridpasset, kändes inte som att vi behövde galoppera. När vi var klara var jag väldigt nöjd, Nisse såg också nöjd ut :) Hade helt enkelt en bra känsla.
När vi kom in i stallet "råkade" han se en av mini-shettisarna, och ja, han började gråta, typ xD Hahahaha! Ni skulle bara veta hur rädd han är för dem, och den han såg nu var ju jättenyfiken och ville hälsa på honom, men det tyckte inte Nisse var någon bra idé. Han stirrade bara på ponnyn och blåste förskräckt. Hahahaha!


Någon mer än jag som väntar på att snön och all is ska försvinna så man kan rida ute?
(gammal bild)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0