Amadeus 25/1

Igår hann jag inte skriva om vad jag och Nisse gjorde. Men jag red samtidigt som Olivia i alla fall, och han kändes väldigt bra i början! Men sedan har vi ju detdär problemet med galoppen som jag skrivit om. Han blev bara piggare och piggare ju mer vi höll på och bråkade så tillslut satt jag av och tog av honom alla grejorna för att han skulle få springa av sig. Han har ju väldigt liten hage, och eftersom jag inte kan styra honom i galoppen får han ingen chans att springa av sig så mycket. Men när han väl var lös och fick springa blev han helt tokig, hihi! Jag har nog aldrig sett honom bralla så mycket, och han sprang jättefort! x) Det var så härligt att se honom ha så kul. När han sprungit en stund brukar jag ropa på honom och då kommer han direkt in till mig och vill bli kliad, jättecharmigt! Han var väldigt nöjd efter dethär och jag tror det var precis vad han behövde.

Såhär såg det ut när han var lika sprallig i slutet av sommaren :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0