Hejhej

Jag hann tyvärr inte blogga igår. Åkte till stallet vid fem-tiden, mockade och fixade allt, tog in hästarna. Sedan vi sju-tiden red jag med Amanda. Gick ganska så bra, gick att galoppera i högervarvet nu i alla fall, provade att styra utåt mycket med ytterhanden, slappna av och trycka med innerskänkeln. Dock efter sista hörnet på den kortsidan vill lilla Nisse springa iväg xd
Sara red på han i fredags btw, det gick jättebra! :D Hon rider ju honom väldigt bra, och man såg att han går i en mycket bättre form nu än typ i somras. Men han tyckte att det var väldigt jobbigt, hehe. Så det höll nog i sig lite till lördagen tror jag, även fast han försöker streta emot.
Idag var min plan att åka till stallet vid tre, men hann inte med bussen -.- så får åka vid fyra i stället. Jag vill så gärna rida uuuut, det är ju toppenväder! Men har ingen att rida med :( Det är skittråkigt att rida i ridhuset 24/7. Jag tror jag ska försöka lägga fram lite travbommar så det blir lite variation i alla fall, men det beror på hur många som är i ridhuset.
Har förresten hittat en gammal film från min och Nisses andra clear-roundhoppning. Ser jättekul ut, jag rider så illa xd Men det var första gången det gick bra för mig och Nisse i hoppningen, han stannade bara en gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0