Min & Amadeus dag 15/1

Jag åkte till stallet vid elva-tiden idag, efter att ha väntat på bussen som var 20 min sen -.- Det var inte så roligt att rida idag eftersom Nisse är förbannad på varenda häst i ridhuset som han inte känner! Idag försökte han till och med sparka en. Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom han struntar i mig när han tjurar på någon annan häst. Får hoppas att det blir bättre, annars får jag helt enkelt strunta i att rida om det är andra i ridhuset. Han var ju väldigt springig i traven och galoppen idag, men helt okej i skritten i alla fall. Han blev egentligen någorlunda lösgjord, men som sagt sprang han bara som en galning för han inte kunde koncentrera sig på mig. Jag försökte göra tempoväxlingar i hopp om att han skulle lyssna bättre, men det hjälpte inte. :(
När vi inte var i ridhuset var han snäll i dag i alla fall, som vanligt ;)
Jag vill gärna rida ut en sväng med Nisse i morgon, då han gått i ridhus i tre dagar nu och det märks ju att han är lite trött på det. Men jag vet inga bra ridvägar, och sen vågar man ju inte rida var som helst när det är vargjakt...? Plus att om jag rider ut blir det med Amanda, och känns som om våra ponnyer kommer skena iväg xd Det är vi ju iof vana vid så det är väl inte det största problemet... <: Vi får se helt enkelt! I morgon bitti ska jag till stallet med Sara i alla fall, men kan inte bestämma mig om jag ska rida på förmiddagen eller eftermiddagen.

Att galoppera på ett snötäckt fält hade nog varit det bästa för oss just nu, det är ju sååå roligt!



Kommentarer
Postat av: anna

de e nog ingen fara med vargjakten. enda gången man ska passa sig är under älgjakten. typ ha på sig reflexkläder på dagen och så. så rid på.

2011-01-16 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0