Min & Nisses dag hittills

Nu har jag äntligen kommit in i värmen! Sitter nu med min nyvärmda lasagne - ska bli jättegott för jag är hungrig. Kan säga att det var svårt att ta sig hem från busshållplatsen. Det är bara tjockt lager is på alla gator, gruset ligger ju under isen så det är glashalt! Jag fick plumsa i snön större delen av vägen för att inte halka. Borta vid stallet såg Nisse ut som Bambi på hal is när vi skulle gå till ridhuset. Skönt att det finns lite grus där nu i alla fall.
Hur som helst, jag gick upp vid nio idag, och var i stallet kvart i elva tror jag det var. Jag mockade och sen kom Amanda, så vi hämtade Nisse ute i hagen. Jag vill gärna ha någon med mig som kan hålla i Robban när jag hämtar Nisse, för Robban är så närgången och det känns som han ska smita ut annars. Det är så gulligt att de har blivit sånna vänner, varje gång Robban ser Nisse gnäggar han glatt :)
När vi hämtat Nisse gjorde jag i ordning honom, han hade lite svårt för att stå still idag, har benen överallt så gäller att se upp. Vi gick in i ridhuset och han var lite småspänd. Men jag gick runt några varv och sedan satt jag upp. Skrittade bara idag eftersom han behöver sättas igång, och är glad att jag gjorde det! Han var nämligen väldigt pigg, om jag travat hade han nog exploderat kändes det som xd Han var i alla fall väldigt stel också, men det är ju inte så konstigt. Jag brukar tycka det är lättare att mjuka upp dom om man har galopperat, men det kan jag ju inte göra riktigt än ;) Det var roligt att äntligen få rida i alla fall, och dessutom i en sköööön dressyrsadel! När vi var klara fick han komma ut, de fick lunch och jag fixade vattnet och maten.

Om en stund så ska jag lägga ut videon från när vi lekte i ridhuset, kan väl vara lite roligt att se? :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

ja bara roligt med film!

2011-01-09 @ 20:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0