- Ridning på hoppbanan idag -

Idag red jag på hoppbanan, Mischigan var jätte olydig och jobbig att rida i början för han drog upp huvudet och försökte galoppera och när jag ställde honom innåt så flyttade han från bogen... Min kompis fick testa och hon förstog mig när jag blev arg. I slutet gick det suveränt, han gick i form i alla gångarter i alla fall. Kanske ska söka till ponnyakuten med Mischigan ;) nej, tror inte dom tar in en 21årig gammal ridskoleponny som är helt underbar men som är lite olydig ^^
Så här gör han ALLTID i början men sen går det super i slutet ... undrar vad det beror på :(

Kommentarer
Postat av: Amanda

testa att börja med att trava och galoppera fram ordenkligt i 20-30 minuter och börja sedan kräva att han ska gå iform :) Han har ju inte gått i form på massor med år och han är ganska gamal, då behöver han en ordenklig uppvärmning först :)

2011-03-25 @ 20:36:18
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0