Amadeus 1/3

Hej på er! Jag har precis duschat och ätit wokade grönsaker med kyckling och ris, väldigt gott!
Dagens ridpass med Nisse bestod mest av att styra honom i skritt och trav. Han var mjuk och fin, men så fort jag kräver lite av honom blir han sur och skjuter ut högerbogen (i vänster varv). Han springer fortare och fortare också, blir rätt stark. Men men, det är väl bara att fortsätta öva antar jag ;) Han har lite för bra kondition just nu, och måste vänja sig vid i att gå i en bra form. Förutom att han blev stark ibland gick det väl ganska bra idag. Han var inte jättearg på de andra hästarna i ridhuset (som han brukar vilja mörda), bara lite smårsur ibland.
I eftermiddag har jag varit jättetrött, och jag hade ont i huvudet i skolan. Alltså var jag inte jättepepp på att åka till stallet. Men när jag väl varit där en stund var jag bara pigg och glad :) Stallet är verkligen en av de bästa platserna att koppla av på!



Och hörrni, jag börjar sakna kommentarerna lite! Men det är jättekul att vi fått en del nya läsare - visa gärna att ni finns också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0