Amadeus 6/3

Tjena! Idag har varit en lång dag i stallet. Jag och Amanda red ut vid tretiden. I början var det lite spänt - men Nisse har blivit så duktig att han inte är speciellt tittig vid uteritter, i alla fall inte om det är fler hästar med. :) När han tyckte att något var läskigt förut så ville han absolut inte gå förbi där, men nu känns det som han fått förtroende för mig. Ser han något läskigt men jag säger att det är okej går han förbi utan problem (men finns ju alltid undantag såklart). Hur som helst, det var en härlig uteritt idag, vi skrittade bara men Nisse var pigg och jätteglad!
Såg föresten att vi fått en kommentar angående det nya bettet :) Jag kommer ju inte använda det så ofta, tanken är att ha det om han är stark när jag rider ut. Eftersom vi inte har jättebra uterittsmöjligheter rider jag ju inte ut så ofta, så jag tror inte att det kommer vara någon fara med skav på tungan eller så. Men tack för att ni bryr er och delar med er av era kunskaper osv :D


Haha, detta är en riktigt gammal bild. Tror det var en av de första gångerna vi red ut på Nisse och Ellinor. Erkänn att de var väldigt fula? xd speciellt nisse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0