dagens ridpass

Sådär, är hemma från stallet och har ätit! Kan ju säga att det blir full rulle där ute nu. BYS har kommit med massa hästar till lilla stallet där jag står, så det är helt fullt nu. Det första jag upptäcker när jag kommer till stallet är att min vattenhink är borta.. Den hade någon annan tagit -.- Så efter nåt telefonsamtal och litet snack med tjejen fick jag tillbaka hinken. Haha, varför kan inte folk skaffa sig egna hinkar? Man går väl inte och tar andras, eller?
Jaja, dagens ridpass blev väl ett ordentligt pass i alla fall. Kunde fatta högergaloppen också! Fast jag fick göra en väldigt liten volt, och precis påväg ur den i exakt rätt tillfälle la jag till innerskänkeln, och då blev det rätt galopp. Provade två gånger för säkerhets skull. Han vart pigg idag, och springig så blev lite arg och tog tag i honom ibland. Han måste ju faktiskt lyssna på mig! Stel var han i början också, men blev bättre efter en stund. I morgon ska ju Sara rida så då blir han nog ordentligt genomarbetad med :)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0