dagens ridpass

Idag tog jag lite mer tid på mig att göra i ordning Amadeus. Ryktade extra noggrant, spolade benen, lindade osv :) Det är så roligt att göra allting ordentlig från början, känns som att allt går mycket bättre då, när man ska rida och så vidare.
Det blåste ganska mycket ute idag, men han var inte mycket piggare för det. Började ridpasset som jag brukar, mjukade upp honom i båda varven. Han var faktiskt ganska fin idag :) I galoppen gjorde jag mycket övergångar och övade just på att fatta galopp. I högervarvet blev det lite knepigt idag, han vill ju gärna tränga inåt med högerbogen. Jag får ganska bra ordning på det när jag rider lätt i traven, men så fort jag sitter ner och trycker med innerskänkeln tror han att vi ska galoppera. Det hela slutar med att vi blir sura då vi bara missuppfattar varandra.. Men det kanske känns bättre i övermorgon.
I morgon blir en vilodag för Amadeus, om nu inte vädret är helt strålande för då kan vi rida ute. Ridhuset är ju nämligen bokat på onsdagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0