dagens ridpass

Nu har jag äntligten kommit hem, ätit och duschat. Det har varit en rätt så mysig dag i stallet. Jag har putsat träns nr 2 och mina stövlar som jag även smörjt in med skokräm.
Amadeus är så söt! När han hade ätit upp sitt hö förut stod han och tittade på mig hela tiden när jag putsade, ungefär som han ville att vi skulle ut och rida. När det var dags att göra i ordning honom gick han glatt ut ur boxen och tyckte det var skönt när jag började borsta på honom. När vi skulle tränsa tryckte han ner hela huvudet mot bettet och var väldigt ivrig för att få in det i munnen. Sedan gick han snabbt och glatt med mig ut ur stallet. Lika pigg och glad är han när vi skrittar fram, han verkar vilja att jag hoppar upp så han kan få springa lite, hihi! Jag börjar faktiskt tro att han tycker det är ganska roligt att arbeta ibland :) Dessutom var han så rolig att rida idag! Lite stel i början men det blev bara bätte och bättre. Galopperade några vändor i båda varven och det gick finfint. I slutet av ridpasset var han så lösgjord och fin, gick själv i lång och låg form utan att jag behövde göra så mycket. Tycker verkligen om min lilla ponny!

Kommentarer
Postat av: Michelle

hihi söt bild:D <3

2011-03-25 @ 09:06:12
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0