Gårdagens ridpass med Amadeus

Gårdagen började med att vi klippte lilla Nisse. Maskinen, som låter och tjuter mycket, trodde vi han skulle vara rädd för. Men icke sa nicke! När han fått titta lite på den kunde vi klippa hela honom, det var bara lite läskigt precis bakom öronen. Han tyckte mest att det var grymt tråkigt att stå där medan han blev klippt.
Senare på eftermiddagen/kvällen red vi. I början spände jag mig lite när det var andra i ridhuset. Speciellt en häst som Nisse avskyr, dom kom lite fööör nära ibland -.- Men efter ett tag började jag rida ordentligt, och det var jätteroligt! Växlade mellan ökad trav och mellantrav i början, efter det lyssnade han på alla hjälperna jättebra! Räckte med att bara krama en gång lätt i handen så mjuknade han. Gick super att få fram honom och få tillbaka honom. Jag som trodde han skulle vara jättepigg nu när vi klippt honom ;)
Hur som helst, världens bästa ponny är han!



Ser ni skillnaden på stövlarna förresten? Den vänstra har jag smörjt in med skokräm men inte den högra.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Fin blogg och bloggnamn;D

2011-03-08 @ 16:42:55
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Fabbi

sv: Jaha okej, va kul :)

2011-03-08 @ 20:02:07
URL: http://ponydiary.blogg.se/
Postat av: Michelle

Sv; tack så mkt..

Och tack för kritiken något jag ska ta åt mig.. Hehe ponnyn försöker göra allt för att slippa jobba ..så bara att kämpa vidare(;

Kram<3

2011-03-08 @ 20:19:18
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0