gårdagens ridpass

Jag hade ju lovat att skriva om ridpasset igår, så jag får väl göra det då ;) precis som idag var det massa folk i ridhuset. Så fort någon galopperade en liten bit från honom så hoppade han till och ville springa iväg. Man kan säga att han var väldigt pigg och ofokuserad. Men när de flesta gått travade jag på honom ordentligt på långsidorna och tog det lugnare på kortsidorna. Efter det var han så lugn och samarbetsvillig att vi kunde galoppera normalt :) Det var så roligt att rida igår, han kändes så bra! Det vi behöver öva på är att styra, alltså att han följer med direkt när jag står åt ena hållet, och inte svänger några meter efter att jag bett om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0