lite update om Amadeus

Hallådär! Jag är precis hemkommen från stallet. Jag har fikat med Sara och Helene bland annat :) Chokladmuffins är nog nästan det godaste fikat som finns (tack Helene!)
Jag slutade skolan vid halv elva idag, jätteskönt. Så vid tolv stack jag ut till stallet. Det första jag gjorde var att släppa Nisse i ridhuset, för han har så himla mycket överskottsenergi. Det var lika uppskattat som vanligt ;) Han har nog börjat förstå nu att när vi går in i ridhuset med bara grimma och täcke ska han få springa, hihi! Kan ju passa på att berätta lite om gårdagens ridpass också. Det började med att Nisse var spänd pga blåst & regn. Dessutom hade han vilat två dagar. Visst, början av ridpasset gick rätt bra, men helt plötsligt brallar han ett par-tre gånger och skenar iväg?! Haha så knäpp ;) Han tyckte nog det var skitkul i alla fall. Samtidigt hände en liten olycka som jag inte tänker ta upp här :/
Efter denna lilla "händelse" skrittade jag, travade så småningom för han måste kunna trava utan att sticka. Men självklart försöker han dra ner huvudet och bocka igen! Denna gången var jag lite snabbare så han hann inte göra något. Bestämde mig för att avsluta efter det för vi fick ändå inget vettigt gjort, då båda spände sig när det typ stormade ute.
Idag var vi inte spända ;) Men gjorde inte så mycket heller, kände liksom inte för det. Red fram honom som vanligt, men när vi kommer till högergaloppen blir det knepigt. Han vill nämligen inte fatta höger galopp.. Jag har provat att ställa honom inåt och utåt, lägga en liten volt, rakrikta honom, men det funkar inte i alla fall :( Så det behöver vi träna på. Annars var han lugn och fin idag, lyssnade helt okej, men red utan sporrar och då blir han inte riktigt lika känslig för skänkeln. Annars är han så känslig i munnen nu, det är ju bra :D
När jag ridit fick Saras lilla son Alfred sitta upp. Nisse var rädd för honom först men insåg snart att han inte var så farlig. Alfred kunde till och med få fram hästen genom att klappa på honom. Haha, så söt! Alfred såg väldigt glad ut när han fick rida i alla fall.

Snart kommer en liten film från hans lekstund i ridhuset


Kommentarer
Postat av: Minette

Fin blogg! :)

2011-03-11 @ 19:45:47
URL: http://jenmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0